torsdag den 1. marts 2018

Frø og kanin som rangle

Så fik jeg lavet de sidste to rangler som min datter skal give til sine veninder.
En frø og en kanin, jeg fik ikke taget så mange billeder af frøen, men der er da et par stykker.
Den lille kanin kom til at se lidt sur ud, men det har da også sin charme :-)

De små dyr er hæklet med en tråd på nål 2½ og de store dyr er hæklet med dobbelttråd på nål 3½. Der er en rasle i hovedet på begge de store dyr. Garnet er nogle rester jeg havde liggende af forskelligt fabrikat, det lyserøde brugt til kaninen er garn jeg har arvet fra min mormor.

I kan se den første ranlge jeg lavede HER en lille mus.

Begge dyr er fra bogen Hælede søde dyr af Mitsuki Hoshi. Det er en fin bog med dejlige små dyr, men men men tekst og diagram stemmer ikke overens.
Ved hver dyr er der vist med både diagram og tekst hvordan man skal hækle de forskellige dele, så som krop, hoved, øre m.m
Der er ingen problemer ved hovedet, i hver fald ikke nogle jeg har opdaget endnu, men ved flere af de andre dele står der ikke det som diagrammet viser. Jeg valgte at hækle efter diagrammerne, det var dem jeg syntes gav det bedste resultat.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar