mandag den 19. marts 2018

Botanical Yoke Pullover nr. 3

Jeg er lige blevet færdig med min venindes trøje. Det er nr. 2 jeg strikker til hende efter den her opskrift, hun har allerede bestilt trøje nr. 3, den skal være i råhvid, den første jeg lavede til hende var sort.
Jeg startede med at lave en til mig selv i lilla, men den blev ikke så heldig, jeg strikkede den på for store pinde, så den blev løs og voksede helt vildt i brug, det endte med at jeg vaskede den i maskinen og puttede den i tørretumbleren et lille stykke tid, hvilket gjorde at den filtede, blev kortere og lidt tættere, nu kan jeg bruge den som trøje.

Den her er strikket i mørkebrun alpakka fra Drops (farve 0601) opskriften er fra Purl Soho og i kan finde den lige HER opskriften er på engelsk og der findes så vidt jeg ved ikke nogen dansk oversættelse på den.
Jeg har strikket den på pind 3½ , halsen på pind 2½ for at gøre den lidt tættere, der er brugt 500 g til størrelse 44½ inch. Selve trøjen er strikket 1 cm længere end opskriften, ærmerne er strikket 55 cm lange, så de kan brættes op og halsen er 20 cm lang, da min veninde gerne ville have rullekrave på den.

Der går lige lidt inden jeg starter på den råhvide, da jeg synes rib er kedelig strik og trøjen jo faktisk næsten kun består af ribstrik.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar