søndag den 27. august 2017

Min første lædertaske del 1

Nu er jeg endelig kommet igang  med at lave tasker af noget af al mit genbrugslæder, altså læderjakker som er blevt skilt af og syet om til tasker.

Den her taske er lavet af en 3/4 lang herre læderjakke. Mønsteret er købt i stof og stil, mønster nr. 90199 . I finder mønsteret HER.
Foret er også købt i Stof og stil, det er Microfiber, mønsteret hedder Mail print, i kan købe det HER

Jeg har lavet det Grønlandske flag i sælskind, selve flaget er syet i hånden, det er syet på tasken med maskine. Jeg synes selv at det er blevet super godt. Jeg har brugt meget tid på af finde ud af hvordan de rigtigt mål skulle være på flaget, så det kom til at se rigtigt ud.
Når man syr i sælskind, skal man huske at frigøre hårene fra stingene, for så kan man faktisk ikke se at der er blevet syet i det. Jeg har prøvet at vise hvordan på billederne herunder.

Jeg er vildt imponeret over min symaskine, en Pfaff ambition 1,0 som er købt hos Kjærgaard symaskiner, Hjørring for godt et år siden, den tygger bare igennem alt, knækkede dog nålen da jeg prøvede at sy igennem metal lynlåsen ( fik ikke stoppet i tide )

Jeg har ikke fået syet noget på tasken her i Weekenden, har arbejdsweekend, så det bliver ikke til så meget syen.














Inden frigørelse af hårene, man kan tydeligt se stingene fra maskinen

Her har jeg frigjort hårene med en knappenål, man kan nu slet ikke se stingene

Jeg brugte kridt til at markere hvor hankene skulle sys på 

Lynlåsene skulle selvfølgeligt være røde 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar