lørdag den 19. august 2017

Hals i Moskusgarn

Endelig endelig endelig har jeg fået lavet noget i moskusgarn til mig selv.

Jeg købte garnet i Kangerlussuaq, da jeg var på vej hjem til DK på sommerferie. Jeg købte to fed, 1-tråds, håndmalet moskusgarn, i farven Ravnefjer, ja der står håndmalet, hvordan de maler garnet ved jeg ikke, har prøvet at finde ud af det, men uden held. Garnet kostede den nette sum af 495 kr. pr. fed ( 50 g) dyrt og ren luksus, ja, men en luksus jeg gerne vil give mig selv engang imellem.

Jeg har brugt drops opskrift 151-14 Irene , det var den jeg bedst kunne lide og så syntes jeg også at det er lidt sjovt at den hedder Irene, lige som jeg selv gør.

Jeg har brugt 80 g garn, så der er nok tilbage til at jeg kan lave et pandebånd til mig selv også. Hvornår det bliver ved jeg ikke.

Den er strikket på pind 3,5 og 4, tror jeg vil lave pandebåndet på pind 3, så det bliver lidt tættere og jeg vil muligvis også lave den dobbelt, da det jo er et et-tråds garn jeg har.

Jeg elsker at købe garn i fed, jeg synes der er noget meget eksklusivt over at sidde og vinde garnet op.

Det var svært at fange farverne korrekt og meget svært at fotografere sig selv også, så jeg undskylder på forhånd for den ringe billedekvallitet :-)












Ingen kommentarer:

Send en kommentar