søndag den 2. juli 2017

Min første Grønlandske anorak

Jeg købte for længe siden bogen sy en anorak af Maren Clasen Poulsen, det har stået på min hylde og jeg har haft den nede flere gange. Nu har jeg endeligt fået bestilt noget stof hjem og jeg har fået laven en i str. ½ år.

Det er en hel anderledes måde at sy et stykke tøj på end jeg er vant til, forklaringen i bogen og på den medfølgende cd var ikke super, efter min mening, så jeg googlede for at se om jeg kunne finde hjælp andre steder, det kunne jeg på siden synu.dk, her er linket til hendes Syvejledning til Grønlandsk anorak, den er rigtig god fordi der er så mange billeder.

Især det at sætte huen på og derefter klippe hul til hovedet, gav mig mange kvaler, men jeg synes resultatet er blevet ok i orden.

Jeg har syet en lynlås i siden, da det jo er til et barn og den skal være nem at komme i og af, tror nemlig de ellers kan være lidt besværlige at tage på og af.

Det bliver ikke den sidste anorak jeg syr, men ikke lige med det samme, for jeg skal se om jeg ikke kan få lavet en kjole eller andet til en lille pige der skal døbes på søndag.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar