tirsdag den 8. november 2016

Ny vaskemaskine kan være en stor udfordring

Jeg har lavet to par Elize futter fra drops. men denne gang har jeg kun lavet dem med en kontrastfarve på den øverste kant og ikke lavet slidsen, hvor knapperne sidder.

Det ene par futter er endnu en julehemmelighed :-) og det andet bliver sat til salg i min AmioAmio butik.
Grunden til at jeg har lavet to par er at det første par blev filtet for meget, jeg har fået ny vaskemaskine og skal lige finde ud af hvordan den filter, det var lidt øv for jeg fik godnok travlt med at få lavet et par som blev den rigtige størrelse, heldigvis havde jeg nok garn til at lave et par mere, for det er jo ikke så nemt at få fat i garn heroppe, ja jeg kan faktisk slet ikke købe Drops garn her i byen, måske i Nuuk, men der kan jeg ikke bare lige tage hen og shoppe.

Nr to par vaskede jeg på et helt tredje program, men de måtte også lige en tur mere i maskinen før jeg var tilfreds med dem.

Jeg løb så lige ind i et problem mere, jeg fandt ud af at skolæsterne ikke helt var som jeg troede, på bestillings-sedlen hed det str. 36/37 og 38/39, på selve skolæsten står der kun et tal, nemlig 37 og 39... troede jo så at de havde skrevet det største nummer på skolæsten, men nej nej størrelserne på futterne bliver altså 37/38 og 39/40... totalt forvirrende, så nu skal jeg til at måle alle læsterne og skrive de rigtige nummer på med tusch.

Så de viste sig faktisk at det første par alligevel havde den rigtige størrelse.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar