søndag den 13. november 2016

Endeligt noget til mig selv

og nej ikke noget i Moskusgarn, men et par dejlige varme Rag-sokker, strikket i Ragsokgarn 70% uld og 30% Polyamid, jeg tror det er købt i Rema1000 eller Netto, men jeg kan simpelthen ikke huske det. Har meget og jeg mener MEGET strømpe og sokkegarn på lageret og kan ikke huske hvor det hele er købt og ja det er jo egentligt også lige meget.

Jeg er kommet i gang med endnu noget til mig selv, et par strømper som jeg har købt garn til for lææænge siden, opskriften er Irish Dream fra Drops, garnet er Fabel fra Drops farve nr. 400 og 330.
Jeg synes de bliver super fine og glæder mig til at blive færdige med dem. Men det bliver ikke lige med det samme, for det første så strikker jeg denne gang på fem pinde, så en strømpe af gangen, spørg mig ikke hvorfor.. og alligevel jo, det var fordi jeg kun havde et nøgle af farve 330, jeg startede op på dem meget sent om aftenen, så hjernen kunne ikke tænke at jeg bare kunne dele det ene nøgle i to lige store nøgler og så strikke dem begge på engang.. men pyt, for det andet så er jeg lige kommet i tanke om at jeg skylder min søster nogle Jule-bestik-strømper.

I kan finde mit blogindlæg om dem og til opskriften HER

Det er lidt flovt at jeg ikke har fået lavet de sidste, jeg fik, så vidt jeg husker, kun lavet 2 stk til min søster, lige en til hver af børnene, så hvis hun skal kunne dække hele julebordet med bestik-sokker, ja så skal der i hvert fald 6 stk mere til. Jeg går i gang og satser på at lave 10, så hun har ialt 12 stk. Mine forældre kommer og besøger mig her sidst i november, så satser på at de kan få sokkerne med hjem til min søster.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar