søndag den 23. oktober 2016

Strikket pandebånd i Moskusgarn

Det er blevet vinter her oppe i Grønland og min kollega frøs om ørene.  Det går jo ikke, så jeg har strikket et pandebånd til hende i 2-trådet moskusgarn. Tilbage meldingen er at det er super blødt og meget varmt.

Jeg havde ingen opskrift, så jeg har lavet en selv, den er nu ikke særlig avanceret, det er såmænd bare strikekt i drejet rib,  du får  lige opskriften her som en DIY

DIY Pandebånd i 2-trådet Moskusgarn på pind nr. 4

Slå 104 masker op på rundpind nr. 4
1. omgang * 2 r, 2 vr * gentag fra * - * omgangen rundt.
2 omgang * 1 r i 2 maske, 1 r i 1. maske, lade begge masker glide af pinden, 2 vr * gentag fra * - * omgangen rundt.

Gentag omgang 1 og 2 til den ønskede længde, jeg lavede mit ca. 10 cm.
Det bliver et dejligt blødt og varmt pandebånd, som er strikket i drejet rib.

Jeg skal snart have lavet et til mig selv, det kan jo ikke hjælpe noget at jeg ikke har noget lavet i moskusgarn, når nu jeg er så vild med det, men først skal jeg lige have lavet nogle hemmeligheder til mine unger.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar