søndag den 31. januar 2016

Strikkede strømper

Bliver man aldrig træt af og det er så dejlig nemt at have med, især er jeg glad for at strikke strømper når jeg har aftenvagt, det er nemt at ligge fra sig og vende tilbage til.

Jeg har lavet endnu et par spiralsokker til mig selv, denne gang i noget sort superwash uldgarn jeg havde liggende. Det er ikke nemt at se mønsteret i det sorte, men pyt med det, de er dejlige nemme og skønne i at have på i skistøvlerne.

Jeg har afprøvet et nyt mønster med de allersidste rester fra dødningehoved strømperne, der var til en str. 18/21. Et hurtigt og nemt projekt.

Mønsteret er meget nemt man strikker 6 omgange retstrik, ved næste par vil jeg nu strikke 6 omgange rib, med 1 ret og en vrang.
Det er nemmest at strikke med 5 pinde. Man fordeler maskerne ligeligt på de fire pinde og nummerer dem fra 1 til 4.
Det egentlige mønster strækker sig over 2 omgange som man gentager hele strømpen igennem.
1 omg: 
Pind 1: ret
Pind 2: 1 ret, 1 drejet ret i samme maske = 1 udtagning, ret pinden ud til der er 2 masker tilbage, disse 2 strikke sammen = 1 indtagning
Pind 3: 1 løs af 1 ret tag den løse maske over = 1 indtagning, ret pinden ud til der er 1 maske tilbage, heri strikkes der 1 ret og 1 drejet ret = 1 udtagning
Pind 4: ret
2. omg: ret over alle maskerne

Gentag disse 2 omgange.

Disse skønne søde strømper kommer til salg i min AmioAmio butik.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar