tirsdag den 19. januar 2016

Hundetrøje i uld til Buddy

Min veninde spurgte for lang lang tid siden om jeg ville strikke en trøje til hendes hund Buddy, af noget uld garn hun havde liggende, helt præcist  2 trådet lanolingarn fra Sjølingstad Uldvarefabrik.
Når jeg skriver at det er langt tid siden, ja så er det altså meget langt tid siden, så længe at det er ved at være helt pinligt at jeg først har fået den lave færdig nu.

Buddy døjer meget med sin ryg, så derfor vil det være godt for ham at få en dejlig varm uldtrøje, som kan varme over ryggen, når han er med sin mor ved stranden om vinteren.

Jeg har brugt lidt over 2 fed, altså lidt over 200 g til trøjen, jeg har brugt samme mønster som jeg brugte til Den grå hundetrøje, der er dog en lille ekstra detalje på den her trøje, 2 stropper som skal  spændes omkring bagbenene, så trøjen sider mere tæt. Jeg har ikke syet dem på, heller ikke knapperne, det skal Buddys mor selv gøre, så de kommer til at sidde helt rigtigt.

Jeg håber at Buddys mor vil fotografere ham med trøjen på, så jeg kan dele billederne med jer her på bloggen.

Nu skal trøjen pakkes og sendes hjem til Buddy i Danmark.


Dejlig varm hundetrøje til Buddy




Stropperne er lagt løst  på trøjen, så du evt. kan danne dig et indtryk af hvor de skal sidde


Mønsteret set tæt på

Ingen kommentarer:

Send en kommentar