søndag den 21. juni 2015

Sommer top

Da jeg var ved at sortere mit stof, fandt jeg en pose med stof, foldeelastik og mønster til en top til min datter, Puha den pose har været gemt væk i mange år, for tror det er ved at være 7 måske 8 år siden hun flyttede hjemmefra. Nå men bedre sent end aldrig, nu er toppen syet og hvis den ikke er hendes stil længere, finder jeg nok en anden som kan bruge den.

Det er første gang jeg har syet foldeelastik på og det var da heller ikke helt uden problemer, Jeg havde ikke lige tænkt på at elastikken skulle være mindre end hals udskæringen, så den ville falde pænt til, så måtte lige pille op og sy på en ekstra gang. Jeg ved ikke helt om jeg er tilfreds med resultatet, men det bliver ikke lavet om en gang til.

Det er også første gang jeg har syet med dobbelt-nål, det resultat er jeg så til gengæld tilfreds med.

Jeg har ingen ide om, hvor jeg har købt stof og mønster.
Stoffet er glat og har en blank overflade, vil tro det er lycra, men er ikke helt sikker.








Første forsøg med foldeelastik


Foldeelastik efter andet forsøg





Ingen kommentarer:

Send en kommentar