søndag den 1. marts 2015

To tørklæder på en pind

Jeg har ladet mig inspirere af princippet to strømper på en pind og lavede disse to skønne tørklæder på en gang. Grunden til at jeg gjorde det, var at jeg viste jeg nok ikke ville gå igang med nr. to tørklæde, før om meget meget lang tid. For det tager en evighed for at mig at strikke i tyndt garn på tynde pinde, men arbejdet bliver bare så flot og så lækkert blødt.

Opskriften er fra bogen A round 8 tørklæde af Susie Haumann og hedder Prag, købt Her. Jeg har valgt at strikke det i Drops Lace Farverne 5565 Vinrød, 7238 Oliven, 2020 Lys Camel og 0501 Lys Grå. Der er brugt 1 nøgle af hver farve,

Det færdige resultat består af 790 rækker med 125 masker i hver række, dvs. at der ialt i de to tørklæder er strikket 197.500 masker. hvert tørklæde måler 253 cm og er ca. 60 cm bredt.

De var oprindeligt tænkt som julegaver til to af mine veninder, men det nåede jeg altså ikke, bedre sent end aldrig, så de får dem som en forårs gave.

Det har været noget af en udfordring, dels fordi det er hårdt for min skulder og nakke at strikke på så tynde pinde, det var hårdt for mine øjne med de mørke farver, så jeg måtte finde en extra lampe og så filtrede de fire tråde sig ind i hinanden hele tiden, selv og jeg førsøgt at holde dem adskilt med nogle primitive garnholdere.

Nu er de endeligt færdig, jeg er glad for resultatet, så nu skal de afleveres til to skønne veninder.

Virkeligt et udfordring at skulle kludre op hele tiden. 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar