mandag den 17. november 2014

Strikket hundedækken

Min søns hund Bobby Olsen, er allerede vokset fra den jakke jeg syede til ham. I kan læse om den Her , så han er desværre gået hen og blevet forkølet. Derfor har den unge mand bedt mig om at strikke en trøje til ham, da han ikke er helt færdig med at vokse og en trøje kan strække sig mere end en jakke i fast stof og så er der jo heller ikke så koldt endnu.

Jeg har taget lidt fra to opskrifter jeg fandt på Drops design og rettet det hele til, så det passer Bobby Olsen, hans facon er jo meget anderledes en andre hundes, da han er en Fransk bulldog.
Jeg har brugt Dette som grundmønster og har taget mønsteret på snoningerne fra Dette.

Den har været rigtig sjov at lave, ikke mindst fordi jeg synes det er sjov at lave snoninger, især med min forholdsvise nye hjælpepind og min nye pind til at sætte masker på, som skal hvile, i stedet for at bruge en anden tråd.

Jeg har brugt 200g, Robust farve nr. 6156, fra Sanders garn.


Der skal lidt mere end en omgangs tæller, til at holde styr på tre forskellige sno mønster.

Er vild med min hjælpe pind.

Den her er genial til at sætte hvilemasker på








2 kommentarer:

  1. Hej! Jeg vil så gerne strikke en trøje til min egen franske bulldog. Har du en cirka opskrift, som jeg kan gå ud fra? Jeg er nybegynder-strikker så det med selv at regne er ikke lige min stærke side.
    Med venlig hilsen Nadia

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det har jeg, jeg har brugt den her: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3488&cid=3 som grundopskrift, du skal nok lige tilpasse den til din hund oppe ved skuldrene, det er jo der de er bredere end andre hunde. Hvis du ikke kan få linket her i svaret til at virke, kan du bare trykke på ordet DETTE som er lyseblåt, så skulle du gerne komme til drops opskriften. Håber du får det til og virke, så du kan få strikket en trøje til din hund.

      Slet