torsdag den 13. november 2014

Gaven til min lillesøster

Som tidligere skrevet, havde jeg bestem mig for at min lillesøster skulle have en smuk poncho i fødselsdagsgave. Så jeg købte garn til en jeg havde fundet på Drops design 146-4, garnet er Lace fra Drops design.

Det var en udfordring fra starten. Men er helt sikkert blevet det smukkeste stykke håndarbejde jeg har lavet til dags dato.

Den første udfordring var at vinde garnet op, ikke nemt uden garnvinder, som jeg nu har anskaffet mig, til senere brug.
Den næste udfordring var selve mønsteret, hold da op jeg havde svært ved at lære det og jeg har strikket forkert mange gange. Når man strikker forkert i et hul mønster, kan man jo ikke bare travle op, nej nej, man bliver nødt til at tage maskerne af en af gangen.
Den tredje og sidst udfordring var at den skulle gøres våd og strækkes i facon. Jeg købte et skum gulv puslespil, så jeg ikke skulle bruge mit stuegulv, har ikke så meget gulvplads og synes måske heller ikke lige det er fedt at have det til at ligge på gulvet.

Den har taget tid, meget tid og jeg har strikket lidt løst tror jeg, for jeg havde ikke garn nok til de sidste to omgange, men resultatet er blevet smukt og blødt.

Jeg har nu afleveret den til min søster, pakket ind i sort silkepapir med rødt silkebånd. Hun blev heldigvis meget meget glad for den.

Brugte mine knæ, til at holde garnet stramt, da jeg skulle vinde det op.



Over 1000 masker på de sidste omgange, det tager ca. ½ time at strikke.




Inden den bliver strakt i facon



Har købt 2 forskellige bånd, så kan hun selv bytte lidt om på det.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar