søndag den 28. september 2014

En proces/ et projekt er afsluttet

Og jeg sidder med en følelse af glæde, begejstring, tomhed og rastløshed.

Glæde fordi et projekt er afsluttet.
Begejstring, fordi jeg synes det er fantastisk hvad man kan lave med garn, pinde eller nåle, fordi det endelige produkt er smukt og blødt.
Tomhed fordi noget dejligt er slut og sidst men ikke mindst
rastløshed, fordi jeg gerne så hurtigt som mulige vil igang med noget nyt.

Jeg kalder mine projekter for en proces, fordi det at skabe noget med mine hænder er en proces.
Først skal jeg finde ud af hvad jeg vil lave, så skal der findes en opskrift, jeg skal også tage stilling til hvilke materialer jeg skal bruge og sidst men ikke mindst, processen i af få skabt det endelig resultat.

Denne gang er det sjalet til min venindes fødselsdag  der er blevet færdig.
Det er hæklet i Alpaca silk brushed, fra Drops, og mønsteret er Drops nr. 146-25

Det er helt vildt lækkert blødt og smukt synes jeg.
Jeg er dog ikke helt tilfreds med min sammensyning, men da det er vildt svært at trævle op, det her garn, Må det være som det nu engang er.
Nu skal jeg så også bare lige have strikket et par strømper til hende.




Et hulmønster der ikke er nemt at huske

sammensyning retsiden

Sammensyning vrangsiden

Knap 2 meter langt





Ingen kommentarer:

Send en kommentar